23 mei Thurso naar Tain

24 mei 2022 - Tain, Verenigd Koninkrijk

Over het Muthu hotel in Thurso heb ik al genoeg verteld. Toen Hugo (onze voorzitter) vanmorgen de manager aantrof en op duidelijke toon  en onderbouwd aangaf dat dit hotel een schande is, vond de manager het een goede geste om voor onze overnachting en het eten geen kosten te berekenen. Ik vermoed dat Hugo heeft aangegeven dat hij zijn 9 maatjes erbij zou halen. Hij was echt bang dat we stennis gingen maken. Hij had uit voorzorg de foto van mr. Muthu en de schilderijen al van de wand gehaald en achter de balie gelegd 🤣.
Met extra reis budget vertrokken we opgetogen aan onze rit. Dit was de route vandaag:

Route 23 meiHugo in actie

We reden vanuit Thurso langs de noordkust westwaarts. De kust wordt ruiger naarmate we meer naar het westen rijden. Prachtige stranden wisselen de kliffen af.

Beach 5

KustlijnBeach 6Beach 2

We bogen af naar het zuiden over de A838. Een absolute aanrader! Wat is waanzinnig mooi landschap! En hulde aan alle bestuurders die ons overal de ruimte geven om te passeren of vooraan te komen staan bij een stoplicht. Echt gaaf, daar kunnen ze nog wat van leren op het Europese vaste land.

Foto vanaf de motorTussenstop

Een bijzonder landschap dat ik nooit ergens anders zag. Watervallen en snelstromende rivieren wisselen elkaar in het groen gele  landschap af.

Riviertje

Watervallen
Het weer zit mee. Wat lichte miezer regen af en toe waar je op dit groffe asfalt totaal geen last van hebt. Na een laatste plaspauze begint het echter steeds harder te regenen.

4 zeikerds op n rij

De laatste 20 minuten rijden we in de stromende regen.
Dit keer weer een hartelijk ontvangst in het hotel in Tain. Net zoals de andere hotels overigens, behalve mr Muthu’s hotel uiteraard.
Prima gegeten en we concludeerden dat het weer een topdag was. Wat een toffe groep is het toch, waar iedereen een eigen plek heeft. Al 20 jaar. We zijn geluksvogels! Morgen de langste etappe van 330 km. Het weer beloofd goed te worden. Dat is een mooi vooruitzicht.

1. Nico Landsman:
    24 mei 2022
    Prachtig reisverslag Peter. We genieten met jullie mee.
  2. Goos:
    24 mei 2022
    Mooi verslag weer Peter. Tja, regen hoort er nu eenmaal bij.
    Jullie rijden nu en komende dagen de mooiste stukken van Schotland.
    Geniet er van!
  3. Ellen en Peter:
    Mooie plaatjes!
  4. Nancy:
    24 mei 2022
    Prachtige foto's weer! Ik geniet met jullie mee, heerlijk! Goede reis weer vandaag en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
  5. Maarten van Dongen:
    24 mei 2022
    Wat mooi om jullie te volgen en natuurlijk gaaf om te lezen van het hoe en wat jullie meemaken👏👏 het is zeker een hele mooie vette motortrip die jullie maken👊heel veel plezier nog mannen🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍