24 mei van Tain naar Lochcarron

25 mei 2022 - Lochcarron, Verenigd Koninkrijk

Het hotel in Tain was prima. Zoals alle hotels die we tot op heden bezochten zijn ze allemaal vergane glorie. De mensen die er werken maken echter het verschil. Zo ook in Tain. Uitstekende service en doen er van alles aan om het verblijf zo leuk mogelijk te maken.
Vandaag staat een mooie rit op het programma. We rijden nl over een route die ik uit een uitzending van Top Gear heb gehaald. Dit is de route:

De route 24 mei
Check ook de video’s die we maakten met de gsm in de hand. Je vind ze onder het menu onder “video’s”. (Dat klinkt logisch). De landschappen wisselen zich af als een dia show. Wat een uitgestrekte natuur. Schotland is ongeveer 2x Nederland qua oppervlakte maar telt slechts 5,5 miljoen inwoners, waarvan de helft in de steden woont. Daarbuiten is het dus enorm rustig. De dorpjes zijn echt klein, en vaak vervallen. De Schotten hebben het niet breed, dat kun je wel stellen. Maar ze hebben wel dit:

Schotse fjordenBlauwe! Zee

Vanuit The Highlands rijden we weer naar de kust waar de zee diep het land binnenkomt met brede inhammen.
Het weer is prachtig en de temperatuur loopt op naar 16 graden. Wat een feestje is dit. Lange doordraaiende bochten op ruw asfalt. De omgeving van Ullapool is wat drukker en mooier verzorgde woningen staan in een overgang van zee en bergen.

Beach 24 meiView vanuit de cockpitStipje voor Applecross pass
Nabij Torridon buigen we af richting Applecross om de pas aldaar te rijden. Johan, die achteraan reed heeft een lekke band. Dat merkten we 10 km verder, toen we wachtten bij een afslag. Ik ben met Twan terug gereden en hebben de band gerepareerd. De compressor die ik bij me heb, heeft zijn dienst dus weer bewezen.

Lekke band voor JohanTwan is de specialist
De Applecross pas is smal en stijl en leuk om te doen. Rond 17.00 kwamen in het hotel aan in Lochcarron. Na een rit van 330 km kijken we terug op een topdag. Morgen naar Isle of Skye. We hebben er zin in!

1. Nicole de Preudhomme:
    Prachtige route!!
  2. Tb:
    👍👍👍💋
  3. Jeannette:
    25 mei 2022
    Wat een prachtige uitgestrekte "ongerepte" natuurlijke schoonheid treffen jullie zeg ! WOW,,🙌✨ Heerlijk om mee te mogen genieten zo via deze blog .
    Goede reis samen!
  4. Goos:
    25 mei 2022
    Jullie hebben een prachtige rit gehad. Zo mooi daar en ongerept.
    Fijn dat het weer ook aardig, dus voor Schotland goed, is.
    Zitten jullie in het Lochcarron hotel? Zijn wij ook geweest, prima lam op het menu.
    Lees morgen graag jullie ervaringen op Skye!
  5. Riemers Peter:
    25 mei 2022
    Het hotel is een janboel Goos. Wel gezellig maar we konden alleen burgers bestellen. Overal ligt rotzooi maar de sfeer is prima. Rit was inderdaad geweldig!