27 mei van Oban naar Cumnock

28 mei 2022 - Cumnock, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen zijn Rob en Johan omhoog gelopen naar het kasteel van Oban dat een mooi uitzicht geeft over het stadje

4AA95970-3A80-466A-9637-A5662C5A160830C7913D-0BFB-495D-96BC-75D5043132E7

0BAE0F79-922A-412A-A0CD-1B696A5A6C95
Na een prima ontbijt vertrekken we, maar niet voordat iedereen de bandenspanning nog een keer gecheckt heeft ivm de tweede lekke band van gisteren.

Banden check door Hugo
we rijden de Highlands nu echt uit en de route is weer prachtig. Mooie paden en weggetjes leiden ons naar het zuiden. We nemen vandaag twee veerponden over de enorme inhammen in de westkust. De eerste is van  Tarbert naar Portavadie. De tweede van Dunoon naar Gourock. In de wachtrij staat een auto met twee grote honden. We dopen ze met de naam Samson en Gerard:

Samson en Gerard

Pond meert aan in Tabart03DEC7B7-BE82-49D0-8C8E-A17744412B5E

3F211D44-20B3-4FA2-B27F-1ACE2EA26749

A598FDF3-6645-4444-90F4-394B6D3BED74

We stoppen voor een lunch in Wemyss  bay. Een leuk stadje aan de zee, ten westen van Glasgow. Tijdens de lunch komt het gesprek weer opgang over de manier waarop de dames uit de regio zich kleden en verzorgen of de ontkenning daarvan. Ze doen er werkelijk alles aan om er maar onverzorgd en lelijk uit te zien, op een enkele uitzondering na. Ton vd E vat het op zijn bekende wijze samen: (spreek deze zin uit in plat West Brabants het Gastel’s dialect):

Overigens dit is Ton vd E

Ton vd E hè ut kou

“Deeze frauw is so leelik, da as ik ur bij maai as vogelverschrikker in dun boamgoard zet, de spreeuwen de appels van drie jaar geleden komme trugbrenge. “

De toon is weer gezet. We brengen het ingeslapen stadje weer kortstondig tot leven. We gieren het uit in de omgebouwde slagerswinkel. Na deze stop worden de heuvels snel kleiner en veranderd het landschap zonder saai te worden.

We wilden minimaal 1x de “Beer battered haddock with fries “ eten, oftewel Fish and Chips. Tijdens de lunch was deze uitverkocht maar in ons hotel in Cumnock was er nog genoeg. Heerlijk! We zijn vroeg gaan slapen. De vermoeidheid begint toe te slaan en we willen nog één keer pieken op de boot.
Zaterdag vertrekken vanuit Cumnock naar Newcastle. De boot vertrekt om 17:00 uur en we zullen rond 9:30 in IJmuiden aankomen. Dan  zien we onze gezinnen weer en dat is een fijn vooruitzicht. We zijn al 20 jaar een mooie vriendenclub die er voor elkaar is als het nodig is. Er is geen onvertogen woord gevallen, alleen goede gesprekken en vooral veel lol. Life’s good met MC Lapinkulta

1. W vcrugten:
    28 mei 2022
    Nou jullie hebben een mooie reis gehad een goede reis terug en maandag er weer tegen aan fijn weekend groetjes wies
  2. Goos:
    28 mei 2022
    Wederom een mooi verslag
    Nog ff naar de boot en dan weer naar huis.
    Ook een fijn vooruitzicht.
  3. Tineke:
    29 mei 2022
    Mooi, welkom thuis en dan nog meer verhalen. En op naar Betty.