25 mei van Lochcarron naar Portree op Skye

25 mei 2022 - Portree, Verenigd Koninkrijk

Een grijze nevel hult de omgeving van ons verblijf (een hotel mag je het niet noemen) en voorspelt niet veel goeds. Na een prima ontbijt vertrekken we richting het eiland Skye. Dit is de route vandaag:

Route 25 mei

We zullen het eiland helemaal rond rijden voordat we ons hotel bereiken. De rit is echt prachtig maar de regen stroomt vol door. Rond 11.30 gok ik erop dat we overgaan op miezer ipv plensbuien en doe mijn regenpak uit. Foute keuze… ‘s Middags wordt t nog veel erger bleek later.

Skye groepsfoto

Maar wat heeft Skye veel te bieden. Ruige landschappen dat geteisterd is door de eeuwen heen. Hoge bergen leiden de vele watervallen naar beneden richting zee. Spectaculair!

SkyeSkye
De rondrit is heftig en soms ook lastig.Sterke wind die door de dalen heen blaast laten je echt scheef hangen. Dit is werken! Smalle wegen slingeren ons van de zee naar de heuvels met vrijwel constant zicht op de ruwe oceaan. SkyeSkye

Skye is ook druk. Veel toeristen bezoeken dit eiland blijkbaar. Portree is als voornaamste stad ook veel toeristischer dan waar we tot op heden zijn geweest. Heeft ook wel weer zijn charme. Vanavond komen mijn zoon Thijs en zijn vrouw Yazmin ons vergezellen tijdens het eten. Zij zijn met hun tot camper omgebouwde Defender ook op Skye. Heerlijk om hun even te zien.
Thijs (mijn oudste zoon), Yaz (mijn schoondochter), Jacqueline en Jochem ( vrienden van Thijs en Yaz) zijn bij ons aangesloten in Portree. Wat een feestje!

Thijs, Yaz, Jacqueline en Jochem sluiten aan
Na het eten hebben we kunnen regelen dat ze de finale van AS Roma - Feyenoord op het scherm zetten. Mooi sfeertje hier hoor!As Roma Feyenoord kijken in Portree
Morgen naar Oban. We hebben er weer zin in!

1. Nicole de Preudhomme:
    25 mei 2022
    Hey, familie bezoek, wat gezellig!
  2. Maud Halma - van Wees:
    26 mei 2022
    Heerlijke whisky in Oban!
  3. Frans:
    26 mei 2022
    We hebben al wel wat geproefd. Gisteren avond eentje die rook naar afbijtmiddel maar had een heerlijke afdronk😘
  4. Goos:
    27 mei 2022
    Mooi verslag weer.
    Skye is gewoon schitterend. Heeft alles van Schotland in zich.
    Jammer dat het weer Schots was, da s wel ff werken op de motor.
  5. Tb:
    27 mei 2022
    Da's byzonder. Je kids in schotland aan het diner met alle motormaten. 😅