15 mei, voorbereidingen

15 mei 2022 - Zundert, Nederland

Op deze prachtige zonnige dag uitgebreid mijn eigen motor gewassen en gepoetst. Nieuwe handvatten gemonteerd omdat de oude “grip puppies” versleten waren. Ketting gereinigd op de ABBA Skylift. Een kleine beurt bij Ad van Gils motors is woensdag al gedaan. Compressor aansluiting onder m’n zadel gemaakt, gereedschap voor onderweg enz enz. Ton vd E kwam nog ff langs ivm problemen met de koppeling tussen navi en headset. Met een software update van de navi was het euvel verholpen. Charmant en warm trouwens, met een helm op navi instellen in t zonnetje. Alleen nog de koffers inpakken en klaar. Nog slechts 4 dagen…

Xr op de ABBA Skylift

Ketting gereinigd en gesmeerdNavi instellen voor Ton vd EHij is er klaar voorNieuwe neopreen handvatten

1. Wil van der Helm:
    15 mei 2022
    Zou toch even de pas naar Applecross meenemen en dat rondje afmaken langs de westkust. In 2013 een gelijksoortig rondje gedaan. Ik wens je net zulk fijn weer, de rest komt wel goed.
  2. Riemers Peter:
    27 mei 2022
    We hebben de Applecross pas erin gezet Wil en was inderdaad echt leuk
  3. Riemers Peter:
    16 mei 2022
    Beste Wil, dank voor de tip. Hij staat erin!
  4. Ellen en Peter:
    16 mei 2022
    Als jullie je nou ook eens genderneutraal gaan gedragen, had ik ook gewoon meegekund 😇😉. Vet jaloers! Veel plezier mannen!
  5. Piet:
    17 mei 2022
    Heel veel mooie kilometers!
    Zal me niet mengen in club regels🤭
    (Ons kluppie heeft al 30 jaar 2 vrouwelijke leden en die gaan niet mee om te koken maar als bikkel bikers😆🤘#sorry 🤭😉)
    Maar de trip ziet er super vet uit!.👊
    Ride safe😎
    (Zal de verslagen volgen)
  6. Goos:
    18 mei 2022
    Veel plezier alvast.

Ff paar tips voor op de boot:
    Niet in 1e versnelling, maar spanbandje van bijv. twinny load om voorrem/gashendel. Eventueel doekje er tussen ivm handvat verwarming.

Spanband over zadel: doe er een handdoek tussen zodat je zadel heel blijft. Ook handig om zadel droog te maken tijdens trip.
    Uiteraard de ratel aan jiffy kant.

Let op als je direct naast de schuifdeur staat: Die gaat continu open en dicht. Risico als je de koffer open doet de deur open gaat met als gevolg dat de deur je deksel sloopt.

Als je het auto/motor dek verlaat pak een kaartje bij de deur of maak een foto van het deknummer. Anders zoek je je de rambam de volgende morgen op welk dek én deur je moet zijn.

Doe alles wat je aan boord nodig hebt (kleding, schoenen, toilettas, etc) in 1 tas/koffer. Je hoeft dan alleen die tas mee te zeulen naar je hut. Misschien past jouw helm dan weer in die koffer.
  7. Riemers Peter:
    18 mei 2022